Air Tight ATE-2005
- Kategoria: Phono stage
Air Tight to japońska firma, założona w połowie lat 80. przez Atasushi Miurę. Doświadczenie w branży hi-fi Miura-san zdobywał początkowo u boku swego ojca, a następnie w Luxmanie. Po jego sprzedaży koncernowi Alpine poświęcił się produkcji wyższej klasy urządzeń lampowych pod własną marką.
Przedwzmacniacz gramofonowy Air Tight ATE-2005 to stopień korekcyjny MM/MC w odseparowanej obudowie. Poza nim w katalogu znajdziemy preampy liniowe ATE-2A oraz ATE-2001 z wbudowanymi układami korekcyjnymi dla wkładek wysoko- i niskonapięciowych.
ATE-2005 wpisuje się wyglądem w unikalny styl wzorniczy, łączący proste, dopasowane do funkcji urządzeń kształty z wyszukaną kolorystyką – połączeniem czerni, szarości, miedzi, złoceń i srebrzeń. Niewielki układ elektroniczny mieści się w obudowie o szerokości 37 cm.
Lyra Erodion
- Kategoria: Phono stage
Lyra to firma o typowo high-endowych ambicjach. Kojarzona z Japonią (siedziba mieści się w Tokio), jest przedsięwzięciem interkontynentalnym. Głównym konstruktorem jest amerykański inżynier Jonathan Carr. Nad wykonaniem czuwa Yoshinori Mishima, a całością kieruje, pochodzący z Norwegii, Stig Bjorge. Wszystkie urządzenia są montowane w Japonii.
Główną kategorię produktów stanowią przetworniki typu MC. Ostatnio w katalogu doszło do kilku przetasowań. Pojawiły się nowe modele Delos (4500 zł) i Kleos. Dorian (3000 zł), Argo (5000 zł) i Helikon (8000 zł) są oferowane tylko do wyczerpania zapasów.
Manley Steelhead RC
- Kategoria: Phono stage
Wiosna. Świat rozkwita. W ogródku pojawiły się pierwsze kwiaty, a w systemie długo oczekiwany Manley Steelhead. Moja idee fixe.
Manley Labs jako firma niezależna działa od 1993 roku w Chino w Kalifornii. Wtedy nastąpiło ostateczne oddzielenie od Vacuum Tube Logic of America (VTL). Kierująca firmą EveAnna Manley rozwinęła skrzydła w elitach lampowego hi-endu oraz na rynku profesjonalnym. Uczyniła to z kobiecym wdziękiem, amerykańskim humorem i przy pomocy niewielkiego zespołu. Przedwzmacniacz korekcyjny Manley Steelhead stał się na świecie obiektem pożądania. Do testu trafiła jego najnowsza wersja, wzbogacona m.in. o wejście liniowe i zdalne sterowanie.
Primare R32
- Kategoria: Phono stage
Primare rozwija ofertę urządzeń stereofonicznych. Oto tegoroczna nowość przedwzmacniacz korekcyjny R32. W ofercie zastępuje model R20. Pomimo zwiększenia gabarytów i zastosowania nowego układu elektronicznego zachowano atrakcyjną cenę poniżej 3000 zł.
Budowa
Przedwzmacniacz zamknięto w pełnowymiarowej obudowie o szerokości 43 cm, dopasowanej wzorniczo do pozostałych komponentów stereo. Główną jej część wykonano z aluminium, które zapewnia odpowiednią sztywność.
PreAmplifikator II
- Kategoria: Phono stage
Ponownie trafił w moje ręce gramofonowy przedwzmacniacz marki Amplifikator, produkowany przez firmę Radicon z Gdyni. Poprzedni model okazał się udany, ale konstruktor na tym nie poprzestał i zafundował klientom jego ulepszoną wersję.
Pod względem jakości wykonania jest to po prostu kolejny Amplifikator; tutaj nie ma o czym dyskutować. Konstrukcja z solidnych płyt, pogrubiony aluminiowy front i dopracowane szczegóły. Skądinąd wiadomo, że w większości urządzeń elektronicznych największe koszty pochłania obudowa. Jeżeli chodzi o obudowę w stylu Amplifikatora, łatwo w to uwierzyć.
VTL TP-6.5 Signature
- Kategoria: Phono stage
Chino w Kalifornii może się pochwalić dwiema wybitnymi wytwórniami sprzętu hi-end. Vacuum Tube Logic i Manley Labs mają wspólne rodzinne korzenie. Od 1993 roku działają jednak jako dwie odrębne marki. Na czele VTL-a stoi Luke Manley i od 25 lat buduje wzmacniacze lampowe.
W korowodzie testowanych na łamach „HFiM” stopni korekcyjnych pojawił się VTL TP-6.5 Signature. To referencyjny model amerykańskiej firmy, opracowany z myślą o współpracy z liniowymi TL-6.5 oraz TL-7.5. Łączy je zunifikowany projekt plastyczny oraz dbałość o najwyższe standardy wykonania. Rozmiarami i masą przerastają niejeden wzmacniacz. Uzupełnieniem wieży mogą być monobloki Signature MB-185 albo MB-400.
Więcej artykułów…
Strona 3 z 4