Wystawa High End 2015 w Monachium
- Kategoria: Reportaże
W tym roku wystawa High End odbywała się w dniach 14-17 maja - jak zwykle od czwartku do niedzieli. Pierwszy raz w halach M.O.C impreza zagościła w 2004 roku; wcześniej odbywała się we Frankfurcie. Od przeprowadzki liczba wystawców wzrosła ponadtrzykrotnie - w tym roku było ich aż 506 - a wydarzenie z lokalnego przerodziło się w najbardziej znaczące dla branży hi-fi na świecie.
Audio Show - Radisson Blu Sobieski 2014
- Kategoria: Reportaże
Osiemnasta edycja Audio Show już za nami. Impreza spotkała się z dużym zainteresowaniem zwiedzających. Na kupno biletu chwilami trzeba było czekać ponad 20 minut.
Wewnątrz panował tłok nie widziany od czasów największego zainteresowania kinem domowym, a przecież do dyspozycji zwiedzających było najwięcej pomieszczeń w historii imprezy. Wystawa zajęła 110 pokoi w trzech hotelach, w tym ponad 90 w samym Sobieskim. Do tego stoiska z prasą, słuchawkami i płytami, ustawione w hotelowych hallach. Było na co popatrzeć.
Nowa odsłona Focala
- Kategoria: Reportaże
Tuż przed rozpoczęciem wystawy High End 2014 w Monachium świat hi-fi obiegła elektryzująca wiadomość. Tajemniczy inwestor przejmuje Focala! Nazywa się VAG, więc pewnie to Chińczycy (analogia z IAG aż nazbyt oczywista). W dodatku Jacques Mahul rozstaje się z firmą. Pewnie zmusili go do odejścia, jak D’Agostino z Krella. Nikt nie wie, co będzie dalej. Niedługo wszystko się wyjaśni.
I się wyjaśniło. Miejskie legendy miewają długi żywot, ale nie tym razem. Dwa dni później, na oficjalnej konferencji prasowej, przedstawiciele Focala i Naima omówili najważniejsze aspekty transakcji oraz prognozy dotyczące przyszłości firmy. Nie omieszkali przy tym wspomnieć o kilku nowych produktach.
Na Audio Show 2013 przysłuchiwałem się prezentacjom w hotelach Golden Tulip i Bristol.
Większość wystawców skoncentrowała się na sprzęcie klasy high-end, choć zdarzały się wyjątki, jak kosztujące niecałe 10000 zł, a grające miękko i muzykalnie polskie kolumny Sounddeco F3. Z „dużych” systemów moją szczególną uwagę zwróciły cztery – rasowe, świetnie zestawione i, wydawać by się mogło, ignorujące ograniczenia akustyki hotelowych pomieszczeń.
System S3000
- Kategoria: Reportaże
28 maja 2013 Yamaha zorganizowała w Hamburgu konferencję prasową dla dziennikarzy z europejskich pism specjalistycznych. Okazja nadarzyła się nie byle jaka – oficjalna premiera flagowego systemu stereo oraz dzielonego wzmacniacza AV.
Nowymi modelami japoński koncern chce zainteresować wymagających i – co tu kryć – dobrze sytuowanych audiofilów. Przewidywane ceny wzmacniacza A-S3000 i odtwarzacza CD-S3000 będą się wahać w okolicach 6000 euro za element.
Systemem S3000 Yamaha chce wejść do segmentu zarezerwowanego dla produktów pochodzących z manufaktur specjalistycznych. Odbiorców ma skusić najwyższa jakość wykonania, przemyślany układ elektroniczny, dopracowana mechanika oraz nostalgiczne wzornictwo, odwołujące się do stylistyki lat 70. Nowe urządzenia mają przyciągać oko, przekonywać jakością materiałów i czarować brzmieniem. Nie zapomniano także o funkcjonalności, spełniającej jak najbardziej współczesne standardy.
Na początku lutego biuro prasowe Philipsa rozesłało do dziennikarzy i agencji prasowych oficjalny komunikat o sprzedaży działu audio japońskiej firmie Funai. Mimo że obaj producenci współpracowali od 25 lat, komunikat o sprzedaży najbardziej tradycyjnego segmentu działalności koncernu wywołał w branży liczne spekulacje.
Najbardziej kasandryczne wizje zakładały przeniesienie całej aktywności do Azji, rezygnację z działalności badawczo-rozwojowej i rabunkową eksploatację istniejących rozwiązań z pominięciem reżimu technologicznego i po jak najniższych kosztach. Funai zapłacił za oddział Philipsa 150 milionów dolarów, którą to kwotę miał odzyskiwać, firmując szanowaną marką produkty bardzo niskiej jakości. Optymiści, których było znacznie mniej, sugerowali, że nie będzie tak źle. Wygląda na to, że mieli rację.